fuxbrun

Alla inlägg den 17 maj 2012

Tjena!

Idag red jag runt banan körde lite "dressyr"  först tränade jag i galoppen gick jätte fint men dock vart hon väldigt väldigt stark och det vartb satt jag nästan inte orkade hålla i henne men det gick bra! :)

Efter ett stund så tyckte jag at det räkte med galoppen då vi fattade sista galoppen så var hon lugn men drog på lite men inte särskilt stark och inte så snab utan fint och lungt, och när det gick så bra så avslutade jag med det där då det gick så bra och  fint! :D

Sedan tränade jag att göra skänkel vikning snett över banan utan stigbyglar och det gick jätte bra jag tror att hon börjar få till det där med skänkelvikning och även galoppen så nu är jag sugen att tävla dressyr! Fast jag typ hatar dressyr men det är ganska roligt ändå..... så imorgon blirbdet dressyr på ARK! :D med bästa Fanny och Nimfa efter det blir det att åka ut på södra alnö och hjälpa Frida, men innan blir det birsta med mamma och Robin ska köpa skolavslutnings grejor mm....! :)) en bra vecka detta allt är bra i veckan förutom att jag har hosta, snorig, ont i halsen och lite i huvudet!:/ men det går väll bra änd, jag överlever och allt fungerar bra! :P

GOD NATT// Matilda  

                               

  detta säljes kommentera eller skriv i meddelande för info och det kommer ett inlägg om priser och stl sedan eller imorgon! :D


// Matilda och Louise

 

   Hade lust att ladda upp 2 bilder från tävlingen på Alnö Ridklubb! :))  

Kraam Matilda

Hejsan!

 

Vi hade tänkt att skapa en blogg om våra liv men våra ponnysar mm....    Vi hade nu tänkt att göra ett inläågg om oss!

 

Matilda: Hejsan, jag har en ponny en D-ponny ett sto som heter Farah hon är en line-fux på 9 år. Jag köpte henne 22 okt 2011 då vi vart ett par, jag har kämpat mke med henne pga tex: konditionen, tjurig litet sto och mke annat! :)

Men nu har vi äntligen börjat komma igång och börjat tränings tävlat då vi snart ska börja tävla riktigt men hon får panink när man stänger igen bomen på transporten så vi har lite problem att få iväg henne och jag har ingen stress att börja tävla riktigt heller jag vill få till det mesta först som tex galoppen då hon blir väldigt stark....

jag kommer skriva mer om henne nån annan dag om ni vill det?! :)

 

 

Louise: Hejsan, jag har 2 ponnysar som heter Beda och Elliot. Beda är en B-ponny och Elliot är en C-ponny! :)

Det började med att jag vart medryttare på Beda men nu är hon som min, Elliot köpte jag i Januari 2012...

Jag satsar mest på dressyr med Elliot då vi nar lite lite problem med hoppningen har är ung o bara 7 år! :)

Jag har nyss börjat tävla med Elliot i dressyr vi hade 3:dje tävlingen idag och det gick skit bra!! :D   Beda har jag tävlat mke på i både dressyr och hoppning och hon är lika fin i båda!

Jag kommer oxå skriva mer en annan dag om ni vill det?! :)

 

 

Kramar från oss båda!<3

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<<
Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säljes!


Skapa flashcards